in English

Udnyt potentialet i det digitale marked og i Omni-channel samspillet

Den digitale udvikling fortsætter med at ændre vilkårene for at drive forretning – både fordi det udfordrer det bestående, og fordi det åbner for helt nye kommercielle muligheder.

eCapacitys strategikonsulenter er specialiserede i at navigere sikkert inden for dette felt, og vi bistår vores kunder med at skabe digitale strategier der adresserer truslerne og udnytter forandringerne til at skabe nye muligheder for forretningen.

Strategierne fokuserer eksempelvis på:

  • Digital kanalstrategi, hvor fokus er på at udvikle virksomhedens digitale kanaler (website, apps, sociale medier mv.)
  • Cross- eller omni-channel strategi, der sikrer at alle virksomhedens salgs-og servicekanaler (både digitale kanaler og fx. retail og call center) skaber en sammenhængende oplevelse for kunderne – og hvor arbejdet på tværs af kanaler organiseres bedst muligt fra virksomhedens perspektiv
  • Digital markedsstrategi, der sigter på at udnytte nye digitale go to market muligheder gennem digital markedsføring, rene digitale produkter, digitale partnerskaber mv.
  • Digital transformationsstrategi, for virksomheder der ønsker en mere fundamental transformation til at blive en digitalt drevet virksomhed. En digital transformationsstrategi besvarer eks. spørgsmålene: hvordan kan virksomheden bruge nye teknologier og/eller indgå i teknologiske partnerskaber mhp. at udvikle og udvide forretningen?

Fokus og ambition for den digitale strategi

 

Digital strategiudvikling med basis i en struktureret model

Strategikonsulenterne kombinerer deres erfaring med at drive digitale forretninger med eCapacitys strategiudviklingsmetode og et tæt samarbejde med nøglepersoner i kundens virksomhed. Det sikrer en stærkt funderet strategiplan med et klart roadmap frem til visionen.

Strategiudviklingen omfatter bl.a.:

  • Udvikling af digital forretningsstrategi – med afsæt i den overordnede forretningsstrategi og kobling til den øvrige fysiske forretning
  • Identificering af kundeindsigter i de digitale kanaler der giver basis for solide strategiske valg
  • Kortlægning af digitale trends der vil påvirke virksomheden og branchen
  • Organisation og governance der sikrer, at rammerne er tilstede for at realisere strategien
  • Formulering af business case for relevante initiativer, der kortlægger investeringsbehov og forretningsværdi
  • Operationelle og realiserbare handlingsplaner med klare målsætninger og milepæle, der omsætter strategien til en konkret og implementerbar plan
  • Bistand til implementering af strategien i det omfang det er nødvendigt – f.eks. ift. projektledelse, organisationstilpasning, inddragelse af leverandører, interim ledelse eller andet

 

Måden vi arbejder på:

  • Tæt samarbejde med virksomhedens ledelse – typisk salg- og marketingsledelse, direktion eller bestyrelse – for at sikre langsigtet værdi og holdbarhed af strategien
  • Et stærkt team af management-konsulenter, der alle har praktisk erfaring med digital ledelse fra større danske virksomheder
  • Struktureret tilgang med udgangspunkt i afprøvet metode og praksis
  • Forankring i organisationen hos de ledere og medarbejdere som skal “eje” og drive implementering og efterfølgende drift

Relevant for dig eller din virksomhed?

Kontakt os for en uforpligtende snak, hvor vi kan tale mere om jeres digitale strategi.

in English

Vi arbejder også for