Adobe SearchCenter+ kom forleden med nyheden om, at det fremover vil være muligt at se sit investeringafkast fra organisk søg og SEM i samme interface. Den nye integration gør det nemmere for brugeren, at udarbejdeog teste search marketing strategier for både organiske søg (SEO) og SEM.

De nye funktioner er udarbejdet i samarbejde med Conductor’s Searchlight Platform, og er en tovejs integration hvor SearchCenter+ modtager organisk search data og Conductor analytics data. Integrationen mellem Adobe SearchCenter+ og Conductor skabes via Genesis, som automatiserer integrationen mellem de to teknologier. Der køres beta test i øjeblikket, så vi må vente lidt før vi kan få glæde af de nye muligheder.

Kort fortalt giver den nye integration os mulighed for at monitorere og sammenligne søgeords placeringer, konkurrencen, og ROI på tværs af både organisk og SEM. Det bedste ved de nye funktioner er dog muligheden for at sætte SearchCenter+ til automatisk at ændre CPC bud, baseret på hvordan termerne klarer sig i de organiske søgeresultater eller ud fra forandringerne i konkurrenternes organiske performance.

De vigtigste funktioner ved den nye integration:

– Automatisk justering af CPC bud udfra termernes organiske performance

– Mulighed for at ændre CPC bud baseret på ROI fra både SEO og SEM.

– Måler PPC og SEO søgeordsplaceringer, onsite engagement og konverteringer i et og samme interface.

– Gør det nemmere at dokumentere ROI fra investeringer i SEO og SEM.