I forlængelse af deres arbejde med at optimere den digitale brugeroplevelsen i de digitale universer, har TV2 over årene introduceret en række specialiserede værktøjer og systemer. Værktøjer og systemer, der har givet nye indsigter i brugernes adfærd – men som også har gjort det vanskeligt for TV2 at få et samlet overblik over brugen af deres tjenester. Særligt på tværs af platforme.

Mål brugerrejsen rigtigt

For at afhjælpe problemet, designede eCapacity en Adobe Analytics-løsning, der måler brugerrejsen på tværs af TV2s domæner, platforme og indhold. TV2s eksisterende løsning blev gennemgået nøje, og TV2s Adobe Analytics og Adobe HeartBeat implementeringerne blev opdateret.

Processen indeholdt adskillige stakeholder interviews med redaktionelle og kommercielle medarbejdere, analyse-funktioner og IT. Inputs herfra blev kombineret med en teknisk gennemgang af den eksisterende løsning og eCapacitys mangeårige erfaring med Adobe platformen.

Efter at dataarkitekturen var blevet dokumenteret og løsningen tegnet op, udarbejdede eCapacity et roadmap for TV2 IT udvikling, der gjorde det muligt at implementere løsningen over alle domæner og platforme på seks måneder.

Indsigter på tværs af alle platforme

Som et resultat af den fornyede analytics-implementering, er TV2 nu I stand til at opnå indsigter om brugere, indholds-konsumption og -interaktion på tværs af alle platforme fra web over mobil og apps til smart tv. Yderligere har TV2 en struktur på plads, der bygger på en målrettet og personaliseret brugeroplevelse, som forstærker brugerens oplevelse af relevans og nytte, når han eller hun interagerer med TV2 i de digitale kanaler. Det gør lettere for TV2 med at indfri deres forretningsmæssige mål.

”eCapacity har håndteret processen med vores Adobe Analytics projekter gennemført professionelt”, siger TV2s analysechef Mette Lehrmann og fortsætter: ”De har lyttet godt til vores behov og samtidig bibragt projektet stærke metoder og demonstreret en dybtliggende viden om Adobe Marketing Cloud-platformen. eCapacity har vist sig som en værdifuld partner, både hvad angår strategisk sparring og kompleks data arkitektur og implementering.”

Vil du læse mere? Du kan finde alle cases samlet her. Læs også TV2s eget indlæg om “Fokus på brugerrejsen fra TV2.dk til TV 2 Play“.