VELUX er den ledende leverandører af ovenlysvinduer i verden. Som en klassisk offline-virksomhed, der har solgt vinduer i den fysiske verden igennem et stort forhandlernet i 75 år, er det naturligt, at online transformation er en ny udfordring.

Sven-Eric Nilsson, Vice President for Global e-commerce i VELUX præsenterede hvordan man i VELUX leder og driver sin online forretning. Med eksempler på, hvordan virksomheden arbejder med e-commerce og bruger data til hele tiden at tune og udvikle forretningen.
svend-erik

Velux driver mere end 40 e-commerce sites i en lang række lande, og sælger en bredt produktprogram af 
gardiner mv. til de kendte ovenlysvinduer og en række produkter, som er tilbehør til vinduesløsningerne. Hvert land måles konstant i hvert touch point i en veldefineret customer journey, hvor der konstant og løbende analyseres for at optimere resultaterne og kundeoplevelsen.
VELUX kører en fast proces for brug af deres data, og holder ugentlige møder i eCommerce teamet og med de enkelte landes markedsansvarlige for at kunne reagere på analyseresultaterne.

Styringen foregå via et dashboard, der er udviklet i samarbejde med eCapacity. Dashboardet giver fuldt 
overblik over udviklingen i de vigtigste forretnings KPI’er, og gør det operationelt at arbejde med datastrategisk i forhold til de mål, der er opsat i de enkelte lande.

Svend-eric-nilsson-velux-ecapacity-analytics-event


eCapacity er et uafhængigt konsulenthus med lang erfaring indenfor digital analyse som strategisk platform. Her kan du læse mere om hvordan vi arbejder med rapportering og datavisualisering