• eCapacity, Google Analytics

    Sådan klarer den gratis Google Analytics kunderejsen på tværs af devices og kanaler

    Der er fire steder, kæden typisk kan falde af, når du vil tracke kunden på tværs af kanaler og devices med din standard Google Analytics. Google Analytics er den ubestridte markedsleder på analytics-området. I hvert fald hvad angår volumen. 30-50 millioner sites verden over er tagget op med søgemaskinegigantens gratis software, og giver værdifulde inputs […]

  • Digital Analyse, Google Analytics, Webanalyse

    Nu er det blevet endnu nemmere at slette brugerdata fra Google Analytics

    Google lancerer pt. en masse nye funktioner, som gør det nemmere at være GDPR compliant med sine analytics data. Har du set vores lavpraktiske step-by-step guide til at slette brugerdata via Googles nye User Deletion API? Det er super smart, hvis du får mange henvendelser fra kunder der gerne vil slettes, men hvis du er […]

  • eCapacity

    Skal du have en DMP eller CDP?

    De ligner hinanden og dækker over mange af de samme use-cases, så hvilken skal være motoren i din data-aktivering? Måske kan du finde svaret i 5 kritiske spørgsmål om dine MarTech udfordringer og komme i den rigtige retning. En DMP og en CDP minder om hinanden, men der er væsentlige forskelle 1. Har du store […]

  • Digital Analyse, GDPR, Google Analytics, Webanalyse

    Guide: User Deletion API i Google Analytics

    Google har lanceret deres User Deletion API, som du kan bruge til at slette en brugers data fra Google Analytics, baseret på Client ID eller User ID. Lad os kigge på hvordan det virker. Opdatering 18/6: Det er nu blevet muligt at slette brugerdata direkte i Google Analytics, uden brug af API. Dokumentation for User […]

  • eCapacity, Nyheder

    Meetup: Digital Knowledge Management hos eCapacity, 31. maj kl 15-17

      Voice search, Google Map search, Instagram search, TripAdvisor search. Vi finder frem til brands, butikker og services gennem stadig flere forskellige kanaler og forventer at få relevante oplysninger om åbningstider, kontaktinformationer, services & tilbud, når det passer os. Men hvordan sikrer du dig at dine kunder finder frem til dine butikker og dine services […]

  • Digital Analyse, GDPR, Google Analytics, Webanalyse

    Undgå at Google Analytics sletter dine data 25. maj 2018

    I forbindelse med GDPR har Google Analytics lanceret en række nye feature til at styre hvilke data Google Analytics gemmer. Vi har tidligere skrevet om Googles nye User Deletion Tool, som kan fjerne data vedrørende en specifik bruger. Se en guide til User Deletion API her. En anden feature er Data Retention værktøjet som kan […]

  • Digital strategi, eCapacity, Nyheder, Nyhedsbrev

    Disse fire danske medier har imponerende succes med digitale abonnementer - her er hvad du kan lære af dem

    Digitale abonnementer virker for danske medier. TV2 har op mod 350 mio kr om året i årlig omsætning, Watch Medier tjener penge og beskæftiger 80 mand. Hos Information er halvdelen af abonnenterne snart digitale; hos Berlingske er halvdelen af indholdet til salg. Hemmelighederne bag er hårdt gammeldags salg, fokus på kundefastholdelse og godt indhold, der sælger sig selv – og kælen for strejfbrugerne. Torsdag […]

  • Digital Analyse, GDPR, Google Analytics, Tag management, Webanalyse

    AnonymizeIp er godt for GDPR men kan ødelægge dine IP filtre

    EU kan i nogle tilfælde se IP adresser som personhenførbare. Derfor anbefales det som udgangspunkt at du ikke tracke og gemmer IP adresser på dine besøgende – især hvis du ikke har brug for det. Google Analytics gemmer som standard brugernes IP adresser og selvom du ikke kan se dem i rapporterne, ligger de stadig […]

  • eCapacity

    Google: giv os din cookie, og vi lover at glemme dig

    Nyt Google Analyticsværktøj gør det muligt for brugeren at blive glemt. Se en guide til User Deletion API her. Google er nu i slut-spurt for at gøre deres tjenester persondata-medholdelige – altså sørge for, at de overholder kravene i den nye GDPR/persondata forordning, der træder i kraft 25. maj. Senest har Google i en mail […]

  • eHandel / eCommerce, Strategi

    Strategiske valg: Hvad gør du, når/hvis Amazon kommer til Danmark i Q2?

    Rygterne har løbet længe, men nu tyder en række aktiviteter i Stockholm på at Amazon vil åbne i Skandinavien omkring sommerferien. Vi har længe overvåget hvilke træk Amazon har taget i forhold til at gå aktivt ind i de Nordiske lande. Indikationerne på at det vil ske i år og med en vis sandsynlighed omkring […]