• AI, CX, DMP, eCapacity, Kunderejse

    Hvilken type AI og CX er du?

    Det er ikke en nem opgave at vælge den/de rigtige platforme i dit marketing systemlandskab. Til gengæld er opgaven spændende, og du lærer nye facetter af data drevet marketing hver gang. Jeg har set en del forskellige marketing systemlandskaber i virksomheder med forskellige strategier, ressourcer og ideer om hvad data drevet marketing skal være. De […]

  • Adobe, DMP, eCapacity, Personalisering

    DMP, AI og personalisering - Breakfast Experience-eventen i billeder

    Tirsdag den 28. august var over 100 mennesker samlet i Mogens Dahls koncerthus på Islands Brygge i København til formiddags-eventen “Experience Breakfast” afholdt af Adobe og eCapacity. Dagens emne var DMP, AI og personalisering. Sky UKs Rob Mclaughling og Sandy Ghuman fortalte om Skys erfaringer (blogposten her opsummerer seks væsentlige pointer fra casen) og YouSees Robert […]

  • Adobe, Digital strategi, DMP, eCapacity, Personalisering

    SKY – UKs næststørste Telco: Her er de seks vigtigste personaliserings-erfaringer, baseret på AI, maskin- og menneskelæring

    Tirsdag i denne uge var Skys Head of Digital analytics and Decision, Rob McLaughlin, i København, hvor han talte til en tætpakket sal – på eCapacity og Adobes invitation. Sky er Storbritaniens næststørste televirksomhed, største private TV-kanal og – med en annoncespend på over 3 mia kr. pr år – også UKs største annoncør. Rob […]

  • Adobe, DMP, Kunderejse, Performanceoptimering, Personalisering

    Event: Hør YouSee og Sky’s erfaringer med DMP, AI og data science

    Oplev Sky og Yousee når Adobe og eCapacity holder Experience Breakfast den 28. august 2018 fra 8-12 i Mogens Dahls koncertsal på Islands Brygge i København. Beskrivelse Optimering af den samlede kundeoplevelse på tværs af kanaler og samarbejde omkring kundedata er øverst på prioriteringslisten hos de fleste CMO’er og CDO’er, men det er stadig kun […]

  • eCapacity, Google Analytics

    Sådan klarer den gratis Google Analytics kunderejsen på tværs af devices og kanaler

    Der er fire steder, kæden typisk kan falde af, når du vil tracke kunden på tværs af kanaler og devices med din standard Google Analytics. Google Analytics er den ubestridte markedsleder på analytics-området. I hvert fald hvad angår volumen. 30-50 millioner sites verden over er tagget op med søgemaskinegigantens gratis software, og giver værdifulde inputs […]

  • Digital Analyse, Google Analytics, Webanalyse

    Nu er det blevet endnu nemmere at slette brugerdata fra Google Analytics

    Google lancerer pt. en masse nye funktioner, som gør det nemmere at være GDPR compliant med sine analytics data. Har du set vores lavpraktiske step-by-step guide til at slette brugerdata via Googles nye User Deletion API? Det er super smart, hvis du får mange henvendelser fra kunder der gerne vil slettes, men hvis du er […]

  • eCapacity

    Skal du have en DMP eller CDP?

    De ligner hinanden og dækker over mange af de samme use-cases, så hvilken skal være motoren i din data-aktivering? Måske kan du finde svaret i 5 kritiske spørgsmål om dine MarTech udfordringer og komme i den rigtige retning. En DMP og en CDP minder om hinanden, men der er væsentlige forskelle 1. Har du store […]

  • Digital Analyse, GDPR, Google Analytics, Webanalyse

    Guide: User Deletion API i Google Analytics

    Google har lanceret deres User Deletion API, som du kan bruge til at slette en brugers data fra Google Analytics, baseret på Client ID eller User ID. Lad os kigge på hvordan det virker. Opdatering 18/6: Det er nu blevet muligt at slette brugerdata direkte i Google Analytics, uden brug af API. Dokumentation for User […]

  • eCapacity, Nyheder

    Meetup: Digital Knowledge Management hos eCapacity, 31. maj kl 15-17

      Voice search, Google Map search, Instagram search, TripAdvisor search. Vi finder frem til brands, butikker og services gennem stadig flere forskellige kanaler og forventer at få relevante oplysninger om åbningstider, kontaktinformationer, services & tilbud, når det passer os. Men hvordan sikrer du dig at dine kunder finder frem til dine butikker og dine services […]

  • Digital Analyse, GDPR, Google Analytics, Webanalyse

    Undgå at Google Analytics sletter dine data 25. maj 2018

    I forbindelse med GDPR har Google Analytics lanceret en række nye feature til at styre hvilke data Google Analytics gemmer. Vi har tidligere skrevet om Googles nye User Deletion Tool, som kan fjerne data vedrørende en specifik bruger. Se en guide til User Deletion API her. En anden feature er Data Retention værktøjet som kan […]