• Online marketing

    Search Engine Marketing 3.0

    Der kan med fordel benyttes en ny metode til at få succes med Search Engine Marketing (SEM) – faktisk kan man tale om et paradigmeskifte. For at forstå det nye paradigme kan man med fordel starte med at se på SEM i et historisk perspektiv. SEM 1.0: I perioden inden Google blev annnoncekronerne brugt på […]

  • Online marketing, Online strategi, Webanalyse

    eCapacity indlæg på årets Omniture seminar

    Torsdag den 26.november afholdes årets danske (og norske) Omniture seminar under titlen “You’ve got the data, so why don’t you use it?”. eCapacity har 2 oplæg på dagen. “Online marketing analytics: Reduce spend or get more conversions” samt “Customer Service as a conversion”. På hele seminaret vil der desuden være fokus på udnytte Omnitures services […]

  • Nyheder

    eCapacity taler på Web Management 2010

    Igen i år afholder IBC Euroforum “Web Management 2010”. Direktør i eCapacity Per Rasmussen holder oplæg med titlen “Effekter ved at aligne webstrategien med forretningsstrategien – commitment fra ledelsen!” På konferencen er der desuden emner som: Websitet i fokus på tværs af organisationen Web Governance Kunsten at engagere kunder / potentielle kunder i ens virksomhed […]

  • Gadget

    Amazon Kindle: Digitale bøger, aviser og nye forretningsmodeller

    I flere år har der været talt om de digitale bøgers komme og de apparater (i mangel af bedre ord),  der skal supportere det. Bor man i USA har man i nogen tid kunne købe, hvad der er blevet udråbt til det første seriøse bud på en god e-bogslæser, nemlig Amazons Kindle. Brugeroplevelsen: Endnu sælger […]

  • Webanalyse

    Tysk powerpoint speak og et kig gennem vinduet til web KPIer

    I går løb Web Analytics Wednesday (WAW) igen af stablen i DSBs lokaler ved Østerport i København. Arrangementet bliver et større og større tilløbsstykke – i går var der således ca. 50 deltagere. Har du tidligere deltagtet ved WAW ved du, at arrangementet er en kombination af faglige indlæg og netværk. Første indlæg i går […]

  • Webanalyse

    Adobe køber Omniture

    I nat dansk tid kom meldingen om, at Adobe køber Omniture. I sig selv var det ikke en overraskelse at Omniture blev solgt, men at det blev til Adobe var der ikke mange der havde spekuleret i. Tidligere er bl.a. Microsoft, Oracle og SAP blevet nævnt som mulige aftagere. Fra morgenstuden er der endnu ikke […]

  • Online strategi

    Twitter – betyder det noget for din virksomhed?

    De seneste måneder har Twitter (se Wikipedia for mere om Twitter) fået meget opmærksomhed. Opmærksomhed på et niveua, der minder om den hype, der var (er) om Facebook for et år siden. Spørgsmålet som mange virksomheder stiller sig selv i dag er ”Betyder Twitter noget for min virksomed?”. Der er ikke nogle præcise tal for […]

  • Webanalyse

    Analyse af danske virksomheders brug af webtrackingværktøjer

    Vi har foretaget en analyse af danske virksomheders brug af webtrackingværktøjer på deres websites. Analysen omfatter de 500 websites, som danskerne har besøgt mest. Heraf er de 362 danske websites, og det er disse 362, der er belyst i denne rapport. De websites, der indgår i analysen, er udvalgt ud fra Foreningen af Danske Internet […]

  • Nyheder

    Analyse af danske virksomheders brug af webtrackingværktøjer

    eCapacity har foretaget en analyse af danske virksomheders brug af webtrackingværktøjer på deres websites. Analysen viser bl.a. at hovedparten af de analyserede websites i dag anvender webtrackingværktøjer. Således bruger 83%  af de undersøgte websites mindst ét webtrackingværktøj. De mest anvendte webtrackingværktøjer er: Google Analytics (45%) Gemius (21%) Omniture (16%) Google Analytics, der er et gratis […]

  • Nyheder

    Skab resultater med webmåling

    Per Rasmussen skal holde indlæg på den næste FDIH konference om “Skab resultater med webmåling” den 23. april. Her vil  eCapacity holde indlæg om de forskellige aspekter og faser man kan gå i gennem for at få succes med webanalyse. Læs mere om eCapacity webanalyse eller kontakt os for mere information.