• Digital strategi, eCapacity, Nyheder, Nyhedsbrev

    Disse fire danske medier har imponerende succes med digitale abonnementer - her er hvad du kan lære af dem

    Digitale abonnementer virker for danske medier. TV2 har op mod 350 mio kr om året i årlig omsætning, Watch Medier tjener penge og beskæftiger 80 mand. Hos Information er halvdelen af abonnenterne snart digitale; hos Berlingske er halvdelen af indholdet til salg. Hemmelighederne bag er hårdt gammeldags salg, fokus på kundefastholdelse og godt indhold, der sælger sig selv – og kælen for strejfbrugerne. Torsdag […]

  • Digital Analyse, GDPR, Google Analytics, Tag management, Webanalyse

    AnonymizeIp er godt for GDPR men kan ødelægge dine IP filtre

    EU kan i nogle tilfælde se IP adresser som personhenførbare. Derfor anbefales det som udgangspunkt at du ikke tracke og gemmer IP adresser på dine besøgende – især hvis du ikke har brug for det. Google Analytics gemmer som standard brugernes IP adresser og selvom du ikke kan se dem i rapporterne, ligger de stadig […]

  • eCapacity

    Google: giv os din cookie, og vi lover at glemme dig

    Nyt Google Analyticsværktøj gør det muligt for brugeren at blive glemt. Se en guide til User Deletion API her. Google er nu i slut-spurt for at gøre deres tjenester persondata-medholdelige – altså sørge for, at de overholder kravene i den nye GDPR/persondata forordning, der træder i kraft 25. maj. Senest har Google i en mail […]

  • eHandel / eCommerce, Strategi

    Strategiske valg: Hvad gør du, når/hvis Amazon kommer til Danmark i Q2?

    Rygterne har løbet længe, men nu tyder en række aktiviteter i Stockholm på at Amazon vil åbne i Skandinavien omkring sommerferien. Vi har længe overvåget hvilke træk Amazon har taget i forhold til at gå aktivt ind i de Nordiske lande. Indikationerne på at det vil ske i år og med en vis sandsynlighed omkring […]

  • eCapacity, Personalisering

    Tre tips der får din personalisering til at konvertere bedre

    I eCapacity har vi erfaret, at særligt 3 dimensioner er afgørende for, hvordan et digitalt produkt, der anvender personalisering, bliver opfattet og modtaget af brugerne – og for hvordan de konverterer. Personalisering virker. Iflg. Accenture er 75% mere tilbøjelige til at købe fra en virksomhed, der bruger deres navn eller anbefaler indhold baseret på tidligere […]

  • eCapacity

    Marketing Cloud fra vision til virkelighed

    eCapacity styrker position indenfor datadrevet marketing med Martin Wammen som ny Senior Manager. Martin Wammen, som du fremover kan møde som ny Senior Manager hos eCapacity, kommer med en dyb erfaring indenfor Marketing Cloud teknologier og services. Martin har blandt andet rollen som landedirektør for Responsys og nordisk salgsdirektør for Oracle Marketing Cloud på sit CV, […]

  • eCapacity

    Stærk profil til eCapacity

    Tackler digital forretning med tal, samarbejde og passion Global eBusiness VP i VELUX rykker til eCapacity Andreas Petersson er en af de unge digitale veteraner i dansk erhvervsliv. Siden 2010 har den 37-årige kvantefysiker udviklet VELUX’ digitale forretning til en 67 mand stor eBusiness-enhed. Med 45 direkte ecommerce sites, 42 marketingwebsites og 15 forskellige apps, […]

  • GDPR

    Persondataforordningen kommer: Så meget skal der til for at udløse bødemax i de digitale kanaler

    Den nye persondataforordning, der træder ikraft til maj, har drakoniske bøderammer. Men alle overtrædelser er ikke lige dyre. Heller ikke dem der stammer fra websites og apps mm. 20 mio. euro – eller, hvis din virksomhed er meget stor, 4% af din samlede omsætning. Så stor bøde risikerer du at få fra 25. maj 2018, hvis […]

  • Digital strategi, eCapacity, GDPR, Personalisering, Tag management, Webanalyse

    Gratis whitepaper: Seks skarpe persondata nedslag til din digitale forretning

    eCapacity udgiver i dag white paper’et ”Persondata, Analytics og Tag Management”. White paper’et handler om den nye persondataforordnings betydning for websites, apps og andre digitale kanaler. Persondataforordningen er allerede herostratisk berømt, selvom det først er til maj, den træder i kraft. Det skyldes dens klare fokus på brugernes ret til deres egne personlige oplysninger. Det […]

  • Cookie, GDPR, Mobil, Nyhedsbrev, Online marketing, Personalisering, Tag management, Webanalyse

    Det betyder persondataforordningen for de digitale kanaler. Seks nedslag, du skal forholde dig til.

    Fra maj næste år skal du have styr på, hvad du registrerer af personoplysninger gennem sites, apps og andre digitale kanaler. Her er hovedpunkterne i, hvad det kræver, når reglerne ses fra et digitalt kanal-udsigtspunkt. I forsommeren 2018, nærmere bestemt 25. maj, træder den nye persondataforordning i kraft. Det er en forordning, der vil ændre […]