• GDPR, Google Analytics, Personalisering, Tag management

    Derfor kan IP-adressen få persondata-fælden til at klappe om dit site

    Personoplysninger skal forstås meget bredt i de nye  privatlivsregler, der gælder fra maj næste år. Registrerer du blot en enkelt oplysning, der principielt kan trævles tilbage til en navngiven bruger, hænger du på den. IP-adressen er din værste fjende her. Sig ordet ”personoplysninger” og de fleste tænker på navn, adresse, cprnr. Eller måske ens email, […]

  • Cookie, eCapacity, GDPR, Google Analytics, Tag management

    Tre skarpe fra den nye ePrivacy forordning

    Synes du Persondataforordningen, kendt som GDPR, var en pageturner? Så glæd dig til ePrivacy-forordningen, som kommer snart, og brygger videre på samme emner. Jeg har læst den (altså udkastet) og talt med kloge folk – her er mine tre takeaways: 1. Cookie-banneret dør! (Ihvertfald delvist) Fremover er det OK hvis du siger ja eller nej til cookies […]

  • Adobe, Digital Analyse, eCapacity, GDPR, Google Analytics

    Nu rammer den nye persondataforordning snart: Sådan fjerner du IP-spøgelset fra din analytics

    IP-adressen er ulykkesfuglen, der gør, at din Google eller Adobe Analytics sandsynligvis er ulovlig fra 25. maj. Tager du hånd om den, er en meget stor del af dine problemer til gengæld løst, når den nye Persondataforordning – GDPR-reglerne om tracking af personlige oplysninger – træder i kraft. ”Jon, du er vores GDPR ekspert. Hvis […]

  • GDPR, Tag management

    Case: Skjult tracking saboterer virksomheders persondata-bestræbelser - sådan løses problemet

    Da to af mine kolleger scannede en af vores kunders websites, fandt de 34 potentielle persondata-sladrehanke på blot en enkelt side. Kunden selv vidste intet. Dermed stod virksomheden til bryde de nye GDPR-regler i persondataforordningen, der træder i kraft i maj 2018. De er ikke alene – og et simpelt tjek kan afsløre hvor galt […]

  • eCapacity

    I dag har vi 10 års fødselsdag

    For ti år siden startede Per Rasmussen og Morten Busk eCapacity. I dag har vi kontorer i København, Århus og London. Det fejrer vi her fra morgenstunden – og fra 15-18 slår vi dørene op til en hyggelig reception med godt netværk, lidt mad og vin og sprøde lounge jazz-toner. Alle venner af huset er […]

  • Digital strategi, eCapacity, eHandel / eCommerce, Strategi

    Fra i dag sælger Amazon de højprofitable Whole Foods-private labels fra deres egne sites. Her er tre ting du skal vide.

    I onsdags godkendte de amerikanske myndigheder Amazons køb af øko-supermarkeds-kæden Whole Foods (som jeg skrev om her). Det fejrer Amazon med tre vidt forskellige tiltag: De sænker priserne på en række af de (også meget dyre) varer i Whole Foods. De gør deres Amazon Prime-program til Whole Foods loyalitetsprogram og gør det muligt at hente […]

  • Digital strategi, Mobil

    Skiftet til mobil fortsat den stærkeste digitale trend i dansk eCommerce

    95% ser fortsat mobil-trenden som ”meget vigtig” i eCapacitys nye digitale trendundsøgelse. Skiftet til mobil er langt fra et overstået kapitel. I eCapacitys nye trend-undersøgelse er skiftet til mobil, den trend, som flest – hele 95 % – angiver som ”meget vigtig”. Dermed slår mobilen f.eks. både ”Big data og maskinlæring” og video-brug, når brugerne […]

  • Digital Analyse, Digital strategi

    For spredte datakilder og knas i organisationen giver problemer for danske digitale chefer

    Skal den digitale udvikling lykkes, skal man have evnen til at kunne kombinere mange forskellige datakilder – og samarbejdet internt i organisationen skal forbedres. Sådan lyder det, fra et udsnit af digitale chefer i større danske private virksomheder, i eCapacitys nye trendundersøgelse. Danske virksomheder udtrykker en markant vilje til at forløse den digitale udviklings ambitiøse […]

  • eCapacity, Kunderejse, Online strategi, Personalisering

    Danske digitale chefer: Den personlige digitale kundeoplevelse er det vigtigste overhovedet

    Det er svært konsekvent at se sin egen virksomhed med kundernes øjne. Men nu skal skeen i den anden hånd – også selvom det er svært. Det er hovedresultatet fra eCapacitys trendundersøgelse blandt digitale chefer i større danske private virksomheder. Hvor giver din kunde først udtryk for et behov, du kan hjælpe ham med? Er […]

  • Adobe, eCapacity, Nyheder, Online strategi, Personalisering

    Ny kunde-case: Kunstig intelligens og maskinlæring skaber vækst i den digitale forretning hos Codan

    I en ny kunde-case kan du læse, hvordan eCapacity har hjulpet Codan med at personlisere codan.dk med maskinlæring og kunstig intelligens. Med markante resultater: Maskinlærings-algoritmerne har indtil videre givet resultater på op mod 200 procent og fået brugerne et godt stykke længere ned i salgstragten. ”Effekten af de mere relevante sider til hver enkelt bruger […]