Partner og Director, Analyse & Optimering

in English

Profil

Andreas Petersson er en datadrevet digital leder hos eCapacity. Han skaber værdi og vækst for virksomheder ved at udvinde og analysere data til understøttelse af den digitale forretning. Det er essentielt for virksomheder at kortlægge og forbedre brugerrejsen på tværs af kanaler og platforme. Det kræver en datadrevet tilgang og kontinuerlig optimering. Andreas ved, hvad der skal til, for at virksomheder kan lykkedes med dette.

Andreas har ansvaret for analyseforretningen hos eCapacity. Derudover rådgiver han klienter som Sky, Pandora, Novo Nordisk, Grundfos, B&O og LEGO i at håndtere og udvikle deres datadrevne forretninger.

Erfaring

Andreas kommer fra stillingen som Vice President i Velux. Her udviklede han VELUX’ digitale forretning til en 67 mand stor eBusiness-enhed. Han mener, det er kritisk for enhver organisation i det digitale landskab at kunne omfavne moderne lederskab baseret på selvstændiggørelse, agilitet og en passion for digital forandring. Gennem lancering af 45 webshops, 42 marketingsites og 15 forskellige apps har han forbedret og eksekveret den globale vinduesproducents forretningsstrategi og gearet den til vilkårene i en stadigt voksende digital verden. Hans seneste bedrift var at udbygge gardin- og tilbehørssalget til online slutkunder i Storbritannien ved at inkludere VELUX’ kerneprodukt, ovenlysvinduet.

in English