Partner & Director, Analyse & Optimering

Profil

Andreas Petersson er en data-drevet digital leder hos eCapacity. Hans mål er at skabe værdi og vækst for virksomheder ved at udvinde og analysere data til at understøtte den digitale forretning. Det er essentielt for virksomheder at kortlægge og forbedre brugerrejsen på tværs af kanaler og platforme, hvilket kræver data-drevet og kontinuerlig optimering for at kunne lykkedes.

Andreas har ansvaret for analyseforretningen hos eCapacity og han rådgiver klienter som Sky, Pandora, Novo Nordisk, Grundfos, B&O og LEGO med at håndtere og udvikle deres data-drevne forretninger.

Erfaring

Andreas kommer fra stillingen som Vice President i Velux, hvor han har udviklet VELUX’ digitale forretning til en 67 mand stor eBusiness-enhed. Han mener det er kritisk for enhver organisation i det digitale landskab, at kunne omfavne moderne lederskab baseret på selvstændiggørelse, agilitet og en passion for digital forandring. Ved at lancere 45 direkte ecommerce sites, 42 marketingwebsites og 15 forskellige apps, har han skærpet og eksekveret den globale vinduesproducents forretningsstrategi, og gearet den til vilkårene i en stadigt voksende digital verden. Hans seneste bedrift var at udbygge gardin- og tilbehørssalget til VELUX’ kerneprodukt, VELUX vinduet, som bliver solgt direkte til slutkunder på det engelske marked.