Konsulent, Analyse og Optimering

Profil

Bjørn er specialiseret i digital analyse og optimering med Adobe Analytics. Han har en baggrund som digital analytiker i LEGO og har en forståelse for komplekse forretninger.

Med en baggrund i marketing og en uddannelse indenfor Cand. IT. Webkommunikation er Bjørn’s fokus brugerorienteret, kombineret med en forståelse for kundens forretning. Udover digital analyse har Bjørn også praktisk erfaring med digital marketing, e-læring, UX og usability testing.

Erfaring

I mere end 3 år har Bjørn arbejdet med digital analyse hos LEGO. Som en del af Global Insights afdelingen har han blandt andet arbejdet med globale kampagner og optimering af LEGO.com, ved at levere actionable-insights, analyser og dashboards der har været med til at forbedre brugeroplevelsen. Bjørn har også stået for uddannelse i Adobe Analytics hos LEGO og løbende supporteret både interne grupper og eksterne bureauer med analyser, dashboards og insights.

Derudover har Bjørn flere års erfaring fra digital marketing hos Stofa.