eCapacity har fået tilført to erfarne profiler – Mads Vangkilde, tidl. eCommerce chef i TOP-TOY og Jacob Lego tidl. VP for eBusiness i Telenor 

jacob_mads_2

Mange danske virksomheder tager lige nu næste investeringsbølge i deres digitale kanaler. Den fortsatte vækst i e-handlen, der eksempelvis i forbindelsemed julehandelen udgjorde 15 % af danskernes samlede indkøb, understreger online handlens betydning for mange virksomheder.

Virksomhederne har for alvor set potentialet i at udvikle og eksekverer Cross channel strategier, der udløser potentialet i et stærkt samspil mellem digitale kanaler og de øvrige kanaler. Det kræver et stærkt strategisk fundament og plan for hvordan man kan realiserer cross channel potentialet, og efterfølgende en fokuseret analytisk tilgang der kan skabe de konstante forbedringer af forretningens performance.

Digitale cross channel strategier og forretningsoptimering baseret på analyse og indsigt er netop der eCapacity har sine spidskompetencer. Så derfor mærker vi denne udvikling i markedet meget tydeligt, og vi udvider nu medarbejderstaben med yderligere to tunge og erfarne profiler:

  • Tidl. eCommerce chef i TOP-TOY Mads Vangkilde, der har haft ansvaret for at opbygge og drive en betydende online forretning med BR legetøj og Toys’R’Us.
  • Tidl. Vice President for eBusiness i Telenor Jacob Lego Boye, hvor han har drevet en af de meget store danske online salgs- og self service kanaler. Jacob har desuden for nyligt udgivet bogen “Kundeservice på nettet”.

Direktør Per Rasmussen siger: “Vores ambition er at gøre eCapacity til et førende nordisk konsulenthus inden for strategi- og forretningsudvikling af virksomheders digitale kanaler og deres multi-kanal setup. Det kræver et team af erfarne folk der har skabt succesfulde forretninger på dette område. Vi kommer et stort skridt nærmere mod det mål med Mads og Jacob på holdet, de både styrker og udvider vores kompetenceområder”. Mads Vangkilde får en central rolle i den videre udvikling af eCapacity’s web analyse og optimeringsforretning, og i forbindelse med ekspansion i det Engelske markede.

eCapacity blev etableret i 2007 og åbnede kontor i London i 2013. eCapacity har leveret cross channel, digital strategi mv, gennemført udbudsforretninger, programledelse og web-forretningsanalyser for en række af de største danske og nordiske virksomheder, herunder Magasin, Telenor, Danske Bank, Bilka, Flügger, København Lufthavn mf.

Mads kommer senest fra TOP-TOY, hvor han igennem de sidste 4 år har opbygget den digitale tilstedeværelse og ecommerce løsning for BR og Toys’R’Us i fire lande. Ansvaret gik fra den strategiske planlægning til optimeret trafik acquisition over konverteringen til salg og til kundeservice og fulfillment. Mads har tidligere været ansvarlig for online salget på sonofon.dk og trafik acquisition for Allers 30+ websites. Mads kommer med en Ph.D. fra CBS indenfor innovation og marketing ledelse. Ph.D.’en var en del af forskningsprojekt, der undersøgte ehandels mulighederne for dagligevarer i Øresundsregionen.

Jacob har været vice president i Telenor med ansvaret for eBusiness forretningen, og har således drevet en betydende ehandels- og e-service forretningen. Han har den stærke forretningsmæssige forståelse for hvordan en eCommerce forretning skal drives, og hvad der skal til for at den yder sit maksimale. Han har tidligere haft ansvaret for Product Management og Marketing i Telenor og Cybercity.