eCapacity tager nu det næste kvantespring inden for Performanceoptimering, med ansættelsen af Peter Østerhaab der kommer fra en stilling som Global eCommerce chef fra B&O. Peter bliver director for digital optimering i eCapacity.

Peter-800_edited_miniFlere af vores kunder er nået til et niveau, hvor den digitale forretning er veletableret, og hvor web analytics og generel afrapportering er godt på plads. Nogle har ydermere implementeret personaliserings- og targeting-værktøjer og arbejder med business intelligence/datawarehouse i deres digitale forretning.

Men flere virksomheder har også måttet erkende, at den forretningsmæssige effekt ikke kommer af at implementere de digitale værktøjer alene. Mange ser således stadig et uudnyttet potentiale i den digitale forretnings evne til at konvertere kunderne.

Dette understøttes også af at 89% af de engelske eCommerce virksomheder angiver, at Conversion Rate Optimization er et primært fokusområde i 2015, og helt afgørende for deres digitale forretning. Samtidig er kun 22% af de adspurgte virksomheder enten tilfredse eller meget tilfredse med niveauet i deres nuværende konverteringsrate*.

”Optimering af den digitale forretningsperformance er et område vi har fokuseret på i flere år. Men det seneste halvandet år har vi fået markant flere projekter der har fokus på digital forretningsoptimering. Det er årsagen til, at eCapacity nu tager næste kvantespring på dette område og fokuserer endnu mere målrettet – bl.a. med ansættelsen af en tung profil som Peter Østerhåb repræsenterer inden for dette felt” udtaler direktør Per Rasmussen.

Performanceoptimering, der giver reel effekt på bundlinjen og vækst i den digitale forretning, er drevet af data og forretningsforståelse og evnen til at koble disse to. Netop data (webanalytics, targeting, personalisering m.m.) og digital forretningsforståelse er eCapacitys to kerneområder. ”Flere af vores kunder har således set performanceoptimering som en naturlig ydelse fra os og direkte i forlængelse af de opgaver vi allerede udfører – og nu tager vi således konsekvensen og fokuserer endnu mere på dette specifikke område” udtaler Morten Busk, Partner og ansvarlig for Analytics i eCapacity.

Erfaringen viser, at de virksomheder, der evner at øge konverteringsraten har en klar plan for optimering og følger en kontinuerlig struktureret proces for optimering. I de fleste online-organisationer er der dog typisk flere barrierer i forhold til at arbejde med optimering i dagligdagen. Hovedparten er ofte organisatoriske, og det kan være manglende ressourcer, uklare roller og ansvar, eller blot udfordringer med at identificere, hvor man skal begynde optimeringen, der gør, at det kan være svært at komme i gang med performanceoptimering. Dette ses også i, at relativt få online teams endnu er lykkedes med at få implementeret en decideret salgs- og optimeringskultur, hvor der arbejdes efter en struktureret og kontinuerlig optimeringsproces.

Ikke-navngivet
What are the biggest barriers preventing your organization from improving conversion rates?

eCapacity hjælper med at få fokuseret og prioriteret optimeringsarbejdet (identifikation af hvor bør man sætte ind i forhold til størst forventet effekt) og sikre at der bliver indarbejdet en struktureret og kontinuerlig proces for performanceoptimering i organisationen.

Målet med performanceoptimering hos eCapacity er dels at skabe konkret forretningsoptimering, dels at få forankret salgs- og optimeringsarbejdet i online-teamet. Læs mere om eCapacitys Optimering og kundeindsigt.

For at give endnu mere fokus på performanceoptimering og personalisering har eCapacity ansat Peter Østerhaab som Director med ansvaret for området. Peter kommer fra en stilling som Global eCommerce chef hos B&O PLAY med ansvaret for den kommercielle e-forretning i Europe og US. Tidligere har han bl.a. været online chef i TV og Telco branchen samt arbejdet som digital forretningskonsulent for en række af de største virksomheder i Danmark.

”Kombinationen af data, digital forretning samt kundevendt kommunikation finder jeg utrolig spændende” udtaler Peter og fortsætter: ”Fra min tid som ansvarlig for online forretninger kender jeg til de udfordringer der er med at få etableret en struktureret proces og arbejdsform for performanceoptimering. Med eCapacity’s tilstedeværelse i London, hvor man allerede laver optimering for meget store spillere som Sky, kan vi udnytte at England er en smule foran os herhjemme i forhold til konverteringsoptimering og det kan vi drage nytte af i arbejde med vores danske kunder”.

 

 

*Kilde: Econsultancy: Conversion Rate Optimization Report 2014