Med Universal Analytics introducerer Google nye funktioner til din Google Analytics-konto, som ændrer måden data indsamles på, samt hvordan den organiseres i din Analytics-konto. Det betyder at du får en bedre indsigt i, hvordan dine besøgende agerer med dine sites.

Mulighed for at definere egne Dimensions og Metrics

Den måske største nyhed er muligheden for at skræddersy dine egne dimensions og metrics, noget som Google Analytics ikke automatisk understøtter. På den måde kan du skabe flere unikke forretningsmæssige insights end det er muligt i dag, da man får 20 variable mod 5 tidligere.

En anden mulighed er det nu bliver muligt at uploade offline data. Det kan fx være CRM informationer omkring, hvordan det gik med et lead der blev skabt på websitet.

Flere opsætningsmuligheder fra Admin-panelet

Fra Admin-panelet får du også mulighed for at styre opsætningen af:

  • Organiske søgekilder – ændr hvordan organiske søgninger tilskrives.
  • Session- og kampagnetimeouts – indstil hvor længe session- og kampagnetimeouts skal vare.
  • Udeladelse af henvisninger (referrals) – udelad nogle domæner fra dine henvisningskilder.
  • Udeladelse af søgetermer – definer noget søgetrafik som direkte trafik (f.eks. brand-ord).

Migreringsprocessen

Alle Google Analytics properties vil ifølge Google snart blive påkrævet at bruge Universal Analytics. Du kan enten vælge at følge nedenstående opgraderingsvejledning og manuelt migrere til det nu, eller lade Google automatisk stå for migreringen – dette vil ske inden for de kommende måneder. Hvis du selv vælger at migrere til Universal Analytics skal du være opmærksom på at Doubleclick og Remarketing endnu ikke er understøttet af Universal Analytics.

https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/upgrade/guide

Vil du tage de nye muligheder i brug og sikre den bedst mulige migrering kan du tage kontakt til os for en snak