Hastighed og konstant tuning af forretningen er afgørende i et stærkt konkurrencepræget marked

Momondo er en af mange rejsesøgemaskiner på markedet. Konkurrencen er hård, og derfor skal forretningen hele tiden fintunes, så man sikre, at kunderne vælger Momondo, når ferien skal planlægges, flyet skal bestilles eller hotellet skal bookes.Tore Pein, Global CMO momondo

Tore Pein, Global CMO i Momondo, kom med inspiration på eCapacitys digital executive event til hvordan man i Momondo arbejder med data for konstant at optimere forretningen.

 

”Vi er i konstant udvikling på vores markeder. Vi arbejder ikke med en rigid fast plan for det enkelte marked, da der er forskel på, om du opererer på et nyt marked eller på et kernemarked. Men helt grundlæggende er data og konstant analyse udgangspunktet for at udvikle forretningen på alle markeder, og vi gentager hele tiden processerne for at forbedre resultaterne af arbejdet. Momondo arbejder ikke med det klassiske langsigtede strategiproces, men kører konstante og hurtige iterationer, der tuner retningen, sagde Tore Pein, med dette billede som illustration på Momondos proces:
Picture1

”Hastighed er et vigtigt nøgleord da markedet hele tiden udvikler sig. Men for at holde hastigheden skal processen være sat i system, så man kan gentage de enkelte elementer hurtigt efter behov, ” lød rådet fra Tore Pein.

Læs mere fra eCapacitys digital executive event “Transforming your business with clever use of data“.