Det er mangler noget på møbelmarkedet i dag. Nye designermøbler alt for dyre, fordi der er alt for mange led i værdikæden, der alle skal have deres del. Købsoplevelsen er også ofte alt for ringe, fordi forhandlere tit slet ikke har møblerne hjemme og fordi leveringstiderne ofte er håbløst lange. Og så har dansk møbeldesign mistet sit demokratiske fundament og er gået fra at være folke- til elitemøbler.

TAKTs møbler. En af de første tre stole, der er i produktion os det nystartede møbel-koncept

Den situation har TAKT, der åbner sin onlineforretning i dag, besluttet sig for at gøre noget ved. De vil skabe smukke designmøbler uden fordyrende mellemled (selv showroom’et skal f.eks. outsources til cafeer og museer), og med en kompromisløs tilgang til social og miljømæssig bæredygtighed.

eCapacity hjælper med datadrevet go-to-market strategi

eCapacity er glade for, at have været med til at hjælpe TAKT i luften. Blandt andet med en datadrevet go-to-market strategi, der udnytter markedsføringsværdierne i, at TAKT ejer alt fra produktion over salg til levering, og dermed også den samlede kunderejse.

Hvordan får du fat i dine kunder? Customer Aquisition modellen viser vejen gennem den digitale kunderejse

Website samler data op – og aktiverer dem, så kundetiltrækningen vokser

TAKTs website er krumtap i markedsføringen – det meste presales research og hele den faktisk købsproces foretages her. Det sætter særligt fokus data-opsamlingen og udnyttelsen af data på sitet, der foregår gennem den Google Tag Manager og  Analytics implementering af tracking, som eCapacity også har sat op. En opsætning, der fungerer sømløst sammen med det øvrige digitale økosystem – særligt SoMe, Search og mail.

Men også en løsning som gør det let at afkode udviklingen i salg, konverteringer og besøg mm. Dette sidste sker i et det Google Data Studio Dashboard, som er en integreret del af løsningen.

Data, indsigter og konkurrencemæssige fordele

At lancere et nyt online koncept er ikke let. Men det er omvendt kun begyndelsen. Det er nu arbejdet starter for alvor. Et arbejde som TAKT selvsagt glæder sig til. Og også et arbejde, som vi hos eCapacity glæder os til at støtte op omkring.

VI HJÆLPER DIG MEGET GERNE VIDERE

Står du også i en situation, hvor du har brug for hjælp med din go-to-market strategi, customer aquisition, datafundament eller rapportering og aktivering – hjælper vi dig meget gerne videre. Ring eller skriv til Nicolai Porsbo.