Senior konsulent, Tech, analyse and optimering

Profil:

Alex er en af eCapacitys fremmeste Adobe eksperter og udmærker sig ved at kombinere sin dybe tekniske indsigt i særligt Adobes Analytics- og Target-platforme med en udpræget forretningsforståelse – et mix der gør hans optimeringer og personaliseringer af kunderejser på tværs af digitale kanaler second to none.

Alex har særligt flair for Adobe implementeringer på tværs af web, apps og offline datakilder (som CRM og ERP-systemer) og i at forbinde disse til omkringliggende marketing økosystemer i form af social media, search eller retargetting, og pay-per-click bid management og ad spend cost data.

Erfaring:

Siden 2013 har Alex dykket dybere og dybere ned i Adobe Experience Cloud suitens kringelkroge, og er i dag i den europæiske superliga af Adobe specialister. Alex erfaring stammer fra blandt andet Whitbread og The Co-operative Bank samt – som konsulent – fra blue chip clients fra en lang række brancher. I disse roller har Alex været ansvarlig for alt lige fra omsætte highlevel forretningsmål til levedygtige analytics løsninger og til udarbejdelse af optimerings-strategier, implementeringer og analyse.

Alex er kodemæssigt autodidakt, men bygger sin indsigt på akademiske studier fra Durham University, hvorfra han har en bachelor i teologi.