in English

eCapacity udvider igen med en af de meget tunge eCommerce profiler i den Nordiske branche. Carsten Pingel kommer fra en rolle som Head of International Investment, hvor han har været en central figur i Egmonts opbygning af eCommerce som et helt nyt selvstændigt forretningsområde med en omsætning over 3 mia DKK.
Carsten bliver Strategy Director i eCapacitys digitale Management Consulting team. Med sin erfaring fra at vækste og optimere eCommerce forretning, lave kommerciel due diligence på eCommerce virksomheder og sin centrale rolle i den digitale transformation og vækstdagsorden i en af Nordens største medievirksomheder bliver Carsten en stærk rådgiver for vores kunder.

Carsten er den anden i rækken af centrale og stærke eCommerce management konsulenter der er kommet til eCapacity denne sommer. Daniel Stefanac er ligeledes startet, og kommer fra en stilling hos Pandora som Director, E-commerce Center of Excellence og som tidligere bla. har arbejdet for McKinsey og TV2.

Vi oplever en stærk efterspørgsel fra vores kunder efter erfarne konsulent teams, der kan bistå med at sætte en stærk digital vækstplan, og ikke mindst forstår hvordan man at eksekverer den. eCommerce markedet er af flere årsager blevet langt vigtigere – dels har COVID-19 situationen accelereret forbrugernes kanal skift i retning af de digitale salgs- og service kanaler, så vi i dag ser et marked der på to måneder voksede til det vi havde forventet skulle tage to år. Så Omni channel strukturen i virksomhederne, en toptunet eCommerce kanal og en avanceret brug og aktivering af data er blevet meget højt prioriteret hos vores kunder.

in English