Pisisa.gl revolutionerer grønlændernes adgang til ehandel

Grøndlands største eCommerce sats. Større udvalg til kunderne og forretningsoptimering var baggrunden for det ambitiøse initiativ.

Der var tale om alt andet end en normal ecommerce opgave fordi geografien, produktsortiment mv. var så meget anderledes end hvad de fleste lande oplever. Hvordan sender man varer til byer der kun kan få skib 2 gange om året? Håndterer salg af både, legetøj og TV samtidigt og iøvrigt løser udfordringen med at give et stort varesortiment til en relativ lille målgruppe?

Det var den spændende udfordring vi fik af ledelsen i KNI.

Det blev ret hurtigt klart at ekstra god indsigt i målgruppen var kritisk. Ikke alle i bygderne har adgang til computere, nogen benytter allerede ehandel og andre handler stort set alt hos KNI i forvejen fra spegepølser til jagtredskaber.

Med udgangspunkt i kundeanalysen lavede vi sammen med KNI en strategi, der kombinerede kundernes behov og ønsker med forretningmålene med projektet.

Ny organisation blev også sat sammen, logistikken tilpasset og vi hjalp med at finde den rette tekniske partner (CPH Cloud blev valgt). I efteråret 2012 lancerede så Grønlands største ecommerce satsning under stor lokal bevågenhed.

Det er der kommet denne fine video ud af: