• Adobe, eCapacity, Nyheder

    eCapacity opruster: ansætter international Adobe ekspert

    Alex Bishop, en af UKs førende Adobe specialister, starter hos eCapacity som seniorkonsulent (For English, press here) Ansættelsen af Alex Bishop sender dobbelt signal: Konsulenthuset viser både dets evner at tiltrække top-kvalificerede konsulenter, samtidig med at det sender et klart signal om, at eCapacity på Adobe-området også fremadrettet agter at indtage en dominerende plads blandt […]

  • eCapacity

    Tung Adobe-profil til eCapacity

    Efter 11 år hos Adobe er Kasper Andersen hentet til eCapacity som Senior Architect Manager. Kasper Andersen er Danmarks nok mest erfarne Adobe Experience Cloud-specialist. Siden han startede i Adobe i 2007 har han hjulpet globale kunder med at få fuldt udbytte af Analytics-, Target-, Audience Manager-, Campaign Standard- og Experience Manager-løsningerne i Adobes Experience […]

  • eCapacity

    Gratis Whitepaper: Sådan trækker du velordnede og komplette data ud af Google Analytics

    Whitepaper’et ”Google Analytics, ML og AI” fra eCapacity gennemgår, hvordan du gør dine web analytics-data velegnede til predictive ML-analytics. Med Custom dimensions og Python scripts mm. (For English, press here) De bedste analyser af, hvad der i virkeligheden er afgørende for, om brugere køber, klikker eller læser på den måde, du gerne vil have dem […]

  • eCapacity

    Nyskabende møbelkoncept i luften med eCapacitys hjælp

    I dag åbnede en nyskabelse i dansk ehandel: Møbelkonceptet TAKT sælger verdensklasse design til den halve pris. Fordi alle overflødige led i værdikæden er skåret bort. eCapacity har ageret fødselshjælper, og hjulpet med go-to-market strategi, customer aqusition model, data-fundament, rapportering og dashboards. Det er mangler noget på møbelmarkedet i dag. Nye designermøbler alt for dyre, […]

  • AI, CDP, Digital strategi, DMP, Nyhedsbrev, Personalisering

    Case: eCapacity hjælper Dagbladet Information med strategisk valg af platform til datadrevet abonnementssalg

    På tre måneder går Dagbladet Information fra erkendelsen af at noget skal ske, til at have indgået aftale om den dataplatform, der skal grundlægge væksten i det fremtidige abonnementssalg. eCapacity hjælper Information med dataplatforms valg. Arbejdsmøde Dagbladet Information hviler ikke på laurbærrene. På fjerde år overgår avisens samlede abonnementsskare sig selv – drevet af væksten i den […]

  • AI, Google Analytics

    Sådan bypasser du Google Analytics API begrænsning og laver store dataudtræk

    En af de store udfordringer med gratisversionen af Google Analytics (GA) er GAs indbyggede begrænsning i størrelsen på dataudtræk. Heldigvis har jeg fundet et hack der gør dig i stande til at bypasse begrænsningen og trække en hel dags hit level data ud af gangen. (For English, press here) De sidste par måneder har jeg […]

  • AI, Google Analytics

    Sådan trækker du data unsampled ud gennem Google Analytics API med Python, så du kan lave ML/AI analyser på dem

    Du vil gerne lave avancerede AI/ML analyser på dine Google Analytics (GA)  data. Men GA har ikke selv noget AI/ML-modul. Derfor skal du trække alle dine GA data ud, så du kan analysere dem med et tredjeparts-værktøj – som Python, f.eks. Selve det at trække data ud af GA er dog også problematisk. Når du […]

  • AI, Digital Analyse, Google Analytics, Tag management, Webanalyse

    Sådan gør du dine Google Analytics-data klar til ML/AI analyser med Custom Dimensions og Google Tag Manager

    Du står i denne situation: Du vil gerne køre f.eks. en Random Forrest algoritme på dine Google Analytics (GA) data for at finde markante mønstre i måden, hvorpå brugerne bevæger sig rundt på dit website. Men de data som Google lader dig trække ud af din gratis GA-konto er langtfra detaljerede nok. For det første […]

  • eCapacity

    Skal dit MarTech landskab være “best-of-breed” eller “best-of-suite”?

    Hvad er bedst: At have mange små marketing systemer, som hver især er det bedste på sit felt – eller en stor pakke, der indeholder det hele, og hvor alting hænger sammen? Skal det være “best-of-breed” eller “best of suite”? Svaret afhænger mest af alt af, hvordan dine marketingprocesser er organiseret. Vi ser en hel […]

  • Adobe, CDP, DMP

    Skab vækst med Unified ID: Her er fire måder, du kan binde kunderejsen sammen på tværs af kontaktpunkter og kanaler

    ”Walled garden”, CDP, DMP eller Marketing-suite. Sådan lyder navnene på de fire vigtigste tilgange til, hvordan kunder kan genkendes og bearbejdes gennem hele kunderejsen. Læs her om karakteristika, fordele og ulemper. Evnen til at personalisere og optimere mødet med dine kunder er en af de væsentligste drivere for vækst – særligt i de digitale kanaler. […]