• eCapacity

    Gratis Whitepaper: Sådan trækker du velordnede og komplette data ud af Google Analytics

    Whitepaper’et ”Google Analytics, ML og AI” fra eCapacity gennemgår, hvordan du gør dine web analytics-data velegnede til predictive ML-analytics. Med Custom dimensions og Python scripts mm. (For English, press here) De bedste analyser af, hvad der i virkeligheden er afgørende for, om brugere køber, klikker eller læser på den måde, du gerne vil have dem […]

  • eCapacity

    Nyskabende møbelkoncept i luften med eCapacitys hjælp

    I dag åbnede en nyskabelse i dansk ehandel: Møbelkonceptet TAKT sælger verdensklasse design til den halve pris. Fordi alle overflødige led i værdikæden er skåret bort. eCapacity har ageret fødselshjælper, og hjulpet med go-to-market strategi, customer aqusition model, data-fundament, rapportering og dashboards. Det er mangler noget på møbelmarkedet i dag. Nye designermøbler alt for dyre, […]

  • AI, CDP, Digital strategi, DMP, Nyhedsbrev, Personalisering

    Case: eCapacity hjælper Dagbladet Information med strategisk valg af platform til datadrevet abonnementssalg

    På tre måneder går Dagbladet Information fra erkendelsen af at noget skal ske, til at have indgået aftale om den dataplatform, der skal grundlægge væksten i det fremtidige abonnementssalg. eCapacity hjælper Information med dataplatforms valg. Arbejdsmøde Dagbladet Information hviler ikke på laurbærrene. På fjerde år overgår avisens samlede abonnementsskare sig selv – drevet af væksten i den […]

  • AI, Google Analytics

    Sådan bypasser du Google Analytics API begrænsning og laver store dataudtræk

    En af de store udfordringer med gratisversionen af Google Analytics (GA) er GAs indbyggede begrænsning i størrelsen på dataudtræk. Heldigvis har jeg fundet et hack der gør dig i stande til at bypasse begrænsningen og trække en hel dags hit level data ud af gangen. (For English, press here) De sidste par måneder har jeg […]

  • AI, Google Analytics

    Sådan trækker du data unsampled ud gennem Google Analytics API med Python, så du kan lave ML/AI analyser på dem

    Du vil gerne lave avancerede AI/ML analyser på dine Google Analytics (GA)  data. Men GA har ikke selv noget AI/ML-modul. Derfor skal du trække alle dine GA data ud, så du kan analysere dem med et tredjeparts-værktøj – som Python, f.eks. Selve det at trække data ud af GA er dog også problematisk. Når du […]

  • AI, Digital Analyse, Google Analytics, Tag management, Webanalyse

    Sådan gør du dine Google Analytics-data klar til ML/AI analyser med Custom Dimensions og Google Tag Manager

    Du står i denne situation: Du vil gerne køre f.eks. en Random Forrest algoritme på dine Google Analytics (GA) data for at finde markante mønstre i måden, hvorpå brugerne bevæger sig rundt på dit website. Men de data som Google lader dig trække ud af din gratis GA-konto er langtfra detaljerede nok. For det første […]

  • eCapacity

    Skal dit MarTech landskab være “best-of-breed” eller “best-of-suite”?

    Hvad er bedst: At have mange små marketing systemer, som hver især er det bedste på sit felt – eller en stor pakke, der indeholder det hele, og hvor alting hænger sammen? Skal det være “best-of-breed” eller “best of suite”? Svaret afhænger mest af alt af, hvordan dine marketingprocesser er organiseret. Vi ser en hel […]

  • Adobe, CDP, DMP

    Skab vækst med Unified ID: Her er fire måder, du kan binde kunderejsen sammen på tværs af kontaktpunkter og kanaler

    ”Walled garden”, CDP, DMP eller Marketing-suite. Sådan lyder navnene på de fire vigtigste tilgange til, hvordan kunder kan genkendes og bearbejdes gennem hele kunderejsen. Læs her om karakteristika, fordele og ulemper. Evnen til at personalisere og optimere mødet med dine kunder er en af de væsentligste drivere for vækst – særligt i de digitale kanaler. […]

  • AI, Digital Analyse, Google Analytics, Tag management, Webanalyse

    ML og AI med Google Analytics: Sådan får du data ud af GA, så du kan lave avanceret personalisering

    Skal du optimere dit site og vækste din forreting er der guld at hente i din Google Analytics. Men at få data ud, så du kan bruge maskinlæring og kunstig intelligens – ML og AI – på dem, er langtfra trivielt. Omvendt er det bestemt heller ikke umuligt. Det kræver bare lidt tricks. Dem kan […]

  • eCapacity, eHandel / eCommerce, Kunderejse, Strategi

    Mini-ebog: Her er de tre top-trends, der driver væksten i 2019

    “Amazon”, “kunderejser” og “agile processer”. Sådan lyder de tre gennemgående trends for 2019, når du får hver af de fire eCapacity direktører på tomands-hånd. Gratis download. Årsskiftet er traditionelt højsæson for forudsigelser om året der kommer. Således også hos eCapacity. I starten af december satte jeg derfor Martin Wammen, Nicolai Porsbo, Andreas Petersson og Per […]