Vi hjælper dig med at leve op til de nye persondata-regler

Ved du, hvilke data der gemmes om dine brugere på dine digitale kanaler – og hvilke andre virksomheder, der har adgang til dem? Er det let og smertefrit for brugerne at se, hvad der bliver registreret om dem – og sige OK? Og kan brugerne ændre, slette eller eksportere det, dine kanaler ved om dem, til sig selv?

4% af omsætningen i bøde fra 25. maj 2018

Disse og mange flere spørgsmål skal alle europæiske virksomheder kunne besvare tilfredsstillende inden 25. maj 2018. Her træder en ny persondataforordning i kraft. Den regulerer blandt andet, hvilke personfølsomme oplysninger virksomheder må indsamle om deres kunder, og hvordan de indsamlede oplysninger skal behandles. Reglerne er alvorligt ment – bøderammen går op til 4% af virksomhedens samlede årlige globale omsætning.

I praksis vil alle virksomheder, der henvender sig til kunder på det europæiske marked, blive berørt af de nye regler.

Sådan kan eCapacity hjælpe

Det giver en række udfordringer af særlig teknologisk og forretningsmæssig art, som eCapacity tilbyder at hjælpe med:

  • Teknologisk: Korrekt håndtering af persondatabrug i digitale kanaler kræver overblik over, hvilke persondata der opsamles hvor, og af hvem, på tværs af kunderejser. Et område der er tæt forbundet med din analytics og måden du håndterer tags på, på dine digitale kanaler. eCapacity kan hjælpe med
    • at skabe overblikket over, og dokumentere, hvilke data I opsamler, gemmer og videreformidler til 3. parter.
    • tilretning af jeres digital analytics marketing tags setup til de nye persondata krav. Herunder justering af jeres digitale kanalers tag management. Særligt de mere avancerede tag management-værktøjer får en fornyet fokus med persondataforordningen, fordi de tillader kontrol med hvilke data der opbevares og udveksles med tredjeparter, f.eks. i forbindelse med social media-integrationer og retargetting.
  • Forretningsmæssigt: Persondataforordningen påvirker mulighederne for digital markedsføring, personalisering og produktudvikling, ændrer konkurrence-parametre og introducerer nye drivere på markedet. eCapacity kan hjælpe med justering og udvikling af jeres digitale strategi, så den bedst muligt udnytter de nye vilkår.

Hvad er din udfordring?

Vi vil meget gerne høre om jeres udfordringer og give vores bud på om og hvordan vi kan hjælpe. Ring eller skriv til vores head of technology og activation Thomas Løjmann Jørgensen (tlj@ecapacity.dk, tlf: 60 57 51 00) – han har det fulde overblik.

Kundereferencer og cases:

Case: Skjult tracking saboterer virksomheders persondata-bestræbelser – sådan løses problemet
Da to af mine kolleger scannede en af vores kunders websites, fandt de 34 potentielle persondata-sladrehanke på blot en enkelt side…

Se alle kundereferencer