95% ser fortsat mobil-trenden som ”meget vigtig” i eCapacitys nye digitale trendundsøgelse.

Skiftet til mobil er langt fra et overstået kapitel. I eCapacitys nye trend-undersøgelse er skiftet til mobil, den trend, som flest – hele 95 % – angiver som ”meget vigtig”. Dermed slår mobilen f.eks. både ”Big data og maskinlæring” og video-brug, når brugerne bliver bedt om at vælge mellem en række trends.

Figur: Mobilen vinder - skiftet til mobil er i top blandt ni udvalgte trends.

Sociale medier baner vejen

Det er formentligt ikke kun de tekniske krav til appudvikling og opsætning af responsive websites, som mobilskiftet medfører, der tænkes på blandt svarpersonerne.

Andre findings fra undersøgelsen tyder på, at også f.eks. de markedsføringsmæssige prioriteter har mobil som kraftig markør. Ihvertfald er det på marketingområdet social media annoncering (”paid social media”) der med 82% indtager førstepladsen. Social media er netop kendetegnet ved i meget høj grad at være mobil-baseret, og på den måde går de to hånd i hånd.

Blandt kernen af dansk erhvervsliv

Langt de fleste, 68%, af svarene i undersøgelsen kommer fra chefer i virksomheder med over 500 ansatte. Dermed er det typisk blandt kernen af dansk erhvervsliv, disse erkendelser har bredt sig.

Du kan bestille “eCapacity digital trend survey 2017”-rapporten ved at benytte den grønne knap øverst på siden her. Rapporten er på 15 sider, i PDF-format og gratis.

Få rapporten tilsendt – gratis

Du kan bestille “eCapacity digital trend survey 2017”-rapporten ved at benytte den grønne knap øverst på siden her. Rapporten er på 15 sider, i PDF-format og gratis.

Indlægget her er det tredje af tre perspektiveringer af rapportens resultater. Du kan læse de første indlæg her: “Danske digitale chefer: Den personlige digitale kundeoplevelse er det vigtigste overhovedet” og “For spredte datakilder og knas i organisationen giver problemer for danske digitale chefer“.