in English

Google Analytics er en vigtig datakilde for mange virksomheder.

Derfor havde eCapacity inviteret Oliver Borm, Advanced Performance Lead i EMEA, fra Google til at præsentere de seneste nye trends indenfor Enterprise Analytics ved eCapacity’s Digital Executive Event i januar 2016.

oliver

 

  1. Opbyg en entydig kilde til sandheden

For at udnytte data fuldt ud, er det afgørende at vide i hvilken grad du kan stole på den. Nøglen til dette er at integrere data fra forskellige kilder, for at give et samlet overblik. På den måde bliver du bedre til at udnytte data til at træffe de rigtige beslutninger og dermed opnå bedre resultater.

  1. Tag Managers er blevet mainstream – giver dig mulighed for at afprøve og lære hurtigere

Der er brug for at holde styr på sin tagging af sites. Anvendelsen af Tag Management værktøjer giver mulighed for at arbejde mere agilt og hurtigt implementere tags, der giver dig værdifuld data. Men det er vigtigt at have styr på hvordan udviklingen og ændringer på de enkelte sites, påvirker taggingen. For at sikre en robust tag implementering, skal den baseres på de elementer af ens site, der er uforanderlige, så data ikke pludselig forsvinder, ved ændringer. Jo bedre tagging, jo bedre data.

  1. Indhenter langsomt virkeligheden mht. tracking af adfærd på tværs af enheder (mobil/desktop)

Der er en udfordring I at tracke trafik på tværs af devices; mobil, desktop, tablet etc. Det kan være svært at løse for den enkelte virksomhed, men Google arbejder på at koble brugerne sammen på tværs af devices ved hjælp af login data. Da mange brugere logger ind på flere Google-tjenester via deres enkelte devices, er det muligt for Google at give et billede af trafikkens vandring på tværs af enheder, og dermed et mere fyldestgørende billede af brugeradfærden.

  1. Lær at elske STORE data-samples

Google arbejder hele tiden på at optimere deres datakvalitet, ved at udnytte den store datamængde de genererer på tværs af de mange Google-tjenester. ”Privacy” er en megatrend, der i stigende grad giver brugere kontrol over hvilken data de har lyst til at dele – dermed må webanalytikere i stigende grad vænne sig til at arbejde med samplet data.

  1. Web-analytikere skal blive mere videnskabelige

Det er ikke mere nok bare at have data. Der er brug for beviser for, at resultaterne er korrekt. Derfor bliver webanalytikere nødt til, at benytte sig af statistisk indsigt og forståelse for videnskabelig undersøgelses metoder for at data kan udgøre et solidt beslutningsgrundlag.

  1. Analytics er meget mere end bare “Web”

Google Analytics giver nu mulighed for at integrere data fra alle enheder, der er forbundet til internettet, som f.eks. kasseapparater, info-skærme, digitale billboards mm. Dette åbner mange muligheder for omni-channel indsigt, eksempelvis hvordan dine online annoncer og websites influerer på dit offlinesalg.

eCapacity har bistået nogle af de første Skandinaviske virksomheder (herunder Bootz og momondo) i deres implementering og anvendelse af Googles Enterprise Analytics platform ”Google Analytics Premium”. eCapacity er Google Premium certificeret samarbejdspartner og kan derfor hjælpe med at etablerer og udnytte de yderligere muligheder der ligger i Google Analytics Premium Enterprise løsningen optimalt i den enkelte virksomhed. Læs mere om eCapacity’s arbejde med Google Analytics og Premium

Læs mere om eCapacity’s Digital Executive Event og de øvrige oplæg

 

 

in English