Alex Bishop, en af UKs førende Adobe specialister, starter hos eCapacity som seniorkonsulent

(For English, press here) Ansættelsen af Alex Bishop sender dobbelt signal: Konsulenthuset viser både dets evner at tiltrække top-kvalificerede konsulenter, samtidig med at det sender et klart signal om, at eCapacity på Adobe-området også fremadrettet agter at indtage en dominerende plads blandt nordeuropas Adobe Targeting og Analytics-rådgivere.

Alex Bishop, one of UKs strongest Adobe specialists, joins eCapacity as senior consultant.

“Det er af altoverskyggende vigtighed for os, at opretholde vores evne til at levere konsulentbistand af ekstremt høj klasse, der kan kombinere dyb teknisk indsigt med en gennemgribende kommerciel forståelse” siger Andreas Petersson, partner og direktør for analyse- og optimeringsområdet i eCapacity. “Det er kun ved igen og igen at bekræfte vores commitment til at levere råd og ydelser, der overgår markedsstandarderne, at vi kan gøre os fortjent til rollen som dem, der virkeligt rykker barren for vores kunder, når det handler om at omsætte rå data til løsninger, der giver forretningsmæssig succes. Derfor er jeg ekstremt glad for – og stolt over – at kunne byde Alex velkommen” fortsætter Andreas Petersson.

Teknologi, data og forretning

Alex Bishop rykker med ansættelsen fra Whitchurch, UK til eCapacitys tech- og analytics-afdeling i indre København. Her bliver han en del af teamet, der er ansvarlig for at specificere datalag, sætte tag managementsystemer op og implementere front-end kode og funktionalitet for eCapacitys klienter. Alex’ rådgivning vil dog ikke begrænse sig til de tekniske aspekter. Tværtimod vil hans evner til at finde forretningsmæssige insights i analytics-systemer i høj grad komme eCapacitys klienter til gode. Særligt når det handler om, at optimere performance og personalisere kunderejsen og brugeroplevelsen.

International Adobe ekspert

Siden 2013 har Alex Bishop dykket dybere og dybere ned i Adobe Experience Cloud suitens kringelkroge, og er i dag i den europæiske superliga af Adobe specialister. Alex erfaring stammer fra blandt andet Whitbread og The Co-operative Bank samt – som konsulent – fra blue chip clients fra en lang række brancher. I disse roller har Alex været ansvarlig for alt lige fra omsætte highlevel forretningsmål til levedygtige analytics løsninger og til udarbejdelse af optimerings-strategier, implementeringer og analyse.

Alex Bishop udmærker sig særligt ved at kombinere en dyb tekniske indsigt med en udpræget forretningsforståelse. Han har specialiseret sig i implementering og opsætning af Adobe Analytics, Target samt tag management på tværs af web, apps og offline data kilder, som f.eks. CRM’er og ERP’er. Helt ud til der, hvor løsningerne spiller sammen med deres omgivende marketing økosystemer (social media, search, retargetting) eller f.eks. pay per click bid management-systemer og ad spend cost data.

Alex er kodemæssigt autodidakt, men bygger sin indsigt på akademiske studier fra Durham University, hvorfra han har en bachelor i teologi.