Optimering af forretningsresultaterne og personalisering af kundeoplevelsen

Optimering er en vedvarende proces. Ud fra analyse af  områder på website, mobil eller app og driften af disse områder er der mulighed for at identificere optimeringspotentialer –  men det kan være svært at udvælge de emner med de største afkast.

Sammen med virksomheden opstiller eCapacity denne prioritering, samt sparrer med dig omkring mulighederne for test og ændringer. Vi hjælper med at udarbejde en teststrategi, implementere og evaluere testværktøjer, og vi sikrer, at de nye tiltag bliver lanceret.

  • Analyse og test af f.eks. checkout-flows eller sign-up-processer
  • Anbefalinger til optimeringer baseret på fakta og erfaring
  • Kundeanalyser baseret på surveys, cross channel touch point-analyser mv.
  • Personalisering. Tilbyd dine kunde det produkt eller den ydelse, de leder efter. Det sikrer, at dine kunders oplevelse på dit website bliver mere positiv, og det øger konverteringsraten
  • Dyb kunde- og performance indsigt via business intelligence

 

Datadrevet forretningsoptimering

Hos eCapacity har webanalytics og den datadrevne tilgang altid været fundamentet for vores digitale forretningsrådgivning. Det samme gælder arbejdet med performanceoptimering.

Performanceoptimering følger en struktureret proces, der kort fortalt består af følgende steps:Optimering

  • Step 1-2
    Med udgangspunkt i web analytics identificeres målsætninger, user journeys og de nøgleområder, hvor brugerne oplever det besværligt eller falder helt fra.
  • Step 3-4
    Konkrete Actions og hypoteser for optimering genereres på baggrund af dataanalyse samt struktureret metode til generering af kundevendt kommunikation (baseret på de nøgle-faktorer, der er afgørende for kunders beslutninger på nettet såsom: oplevede værdi, ”sense of urgency”, relevans og ”trust”).
  • Step 5
    Actions implementeres (A/B varianter, targeting elementer etc.) og der følges op på effekt samt ikke mindst den indsigt om kunderes adfærd og reaktion på de igangsatte aktiviteter der er genereret.

eCapacity hjælper med at drive processen fra start til slut med inddragelse af kundens egne ressourcer og bidrager med spidskompetencer inden for hvert step i processen.

Personalisering:

Personalisering er med til at øge konverteringen og relevansen for kunden. Personalisering kan være baseret sig på brugerens adfærd på sitet, kundesegment eller lignende. Vi hjælper med at realisere personalisering.

AB test:

Få hjælp til implementering af AB tests og opfølgning. Vi kan også være med at sikre, at I tester de rigtige steder, hvor effekten er størst.

A-B Test model

Relevant for dig eller din virksomhed?

Kontakt os for en uforpligtende snak, hvor vi kan tale mere om jeres situation.

Kundereferencer og cases:

Optimering og kundeindsigt hos Dansk Supermarked     Optimering og kundeindsigt hos Sky     Optimering og kundeindsigt hos Orange

Se alle kundereferencer