VELUX - Fra offline til online forretning gennem data-baseret ledelse
VELUX er den ledende leverandører af ovenlysvinduer i verden. Som en klassisk offline-virksomhed, der har solgt vinduer i den fysiske verden igennem et stort forhandlernet i 75 år, er det naturligt, at online transformation er en ny udfordring.
Sven-Eric Nilsson, Vice President for Global e-commerce i VELUX præsenterede hvordan man i VELUX leder og driver sin online forretning. Med eksempler på, hvordan virksomheden arbejder med e-commerce og bruger data til hele tiden at tune og udvikle forretningen.
Velux driver mere end 40 e-commerce sites i en lang række lande, og sælger en bredt produktprogram af gardiner mv. til de kendte ovenlysvinduer og en række produkter, som er tilbehør til vinduesløsningerne. Hvert land måles konstant i hvert touch point i en veldefineret customer journey, hvor der konstant og løbende analyseres for at optimere resultaterne og kundeoplevelsen.
VELUX kører en fast proces for brug af deres data, og holder ugentlige møder i eCommerce teamet og med de enkelte landes markedsansvarlige for at kunne reagere på analyseresultaterne.
Styringen foregå via et dashboard, der er udviklet i samarbejde med eCapacity. Dashboardet giver fuldt overblik over udviklingen i de vigtigste forretnings KPI’er, og gør det operationelt at arbejde med datastrategisk i forhold til de mål, der er opsat i de enkelte lande.
eCapacity er et uafhængigt konsulenthus med lang erfaring indenfor digital analyse som strategisk platform. Her kan du læse mere om hvordan vi arbejder med rapportering og datavisualisering
Dine kundedata kan blive dine største forretningsaktiver.
Lad os tage et uforpligtende møde?