• Internet, Online marketing, Webanalyse

    Nye cookie-regler stiller krav til danske og europæiske websites

    Da EU i 2009 vedtog en revision af telelovgivningen sneg der sig en bestemmelse med om brugen af cookies og lignende filer. Som vi ser det kan det betyde en stor ændring i den måde man driver sin online forretning og det vil helt sikkert betyde, at alle er nødt til at fortage ændringer og […]

  • Online marketing, Webanalyse

    Omniture Sitecatalyst 15 - nu med live segmentering

    Den næste version af Omniture Sitecatalyst er på trapperne – nemlig version 15. Spørgsmålet er altid med nye versioner om der er tale om nogle mindre justeringer eller om der virkeligt er tale om noget nyt. For os der følger Omniture regelmæssigt er det denne gang 110% sikkert, at der er tale om næste generation […]

  • Online marketing, Webanalyse

    Adobe SearchCenter - optimer SEM med data fra organisk search

    Adobe SearchCenter+ kom forleden med nyheden om, at det fremover vil være muligt at se sit investeringafkast fra organisk søg og SEM i samme interface. Den nye integration gør det nemmere for brugeren, at udarbejdeog teste search marketing strategier for både organiske søg (SEO) og SEM. De nye funktioner er udarbejdet i samarbejde med Conductor’s Searchlight […]

  • Nyheder

    Nyt kontor og nye ansigter

    Vi er netop flyttet til nye og større lokaler i Sjæleboderne 4, 3. sal – 1122 København K. Sjæleboderne ligger i det centrale København overfor Kongens Have og 5. min gang fra Nørreport station eller Metroen på Kongens Nytorv. – Dermed bliver vi i kendte omgivelser, da det nye kontor kun er ca. 100 m […]

  • Mobil, Online marketing

    Facebook introducerer lokationsbaseret mobiltjeneste

    Facebook har lige annonceret deres nye lokationsbaseret tjeneste Places. For dem der allerede benytter Foursquare eller Gowalla er konceptet velkendt – grundlæggende fungerer det ved, at man på sin mobil åbner sin Facebook app og tjekker ind via applikationen, når man er nogle steder henne, fx. til en fodboldkamp, på cafe, i biografen mv. Herved […]

  • Mobil, Online strategi

    Mobil i en multikanal-strategi

    Når man taler om multikanalstrategi, har man de senere år talt om web, kundeservice, butikker mv. og hvordan man bedst muligt sikrer sammenspillet mellem kanalerne mht. kundeoplevelse, salg, cost-reduktioner etc. Hvis man som virksomhed ikke allerede har mobilen med i dette kanalmix skal man helt sikkert til at vurdere hvilken rolle mobilkanalen kan spille – […]

  • Gadget, Internet, Mobil

    eCommerce på iPad

    Apple’s iPad er på vej til Danmark sammen med en række lignende devices som HP Slate og WePad. Uden tastatur (kan dog tilkøbes), men med en trykfølsom skærm kommer det til at stille nye krav til virksomheder, der vil sælge sine produkter online til brugere, der benytter en iPad (eller lign.). Det er nemlig sværere […]

  • Online marketing

    Search On

    Vi synes, at vi ville dele denne bid fra legepladsen. Det skarpe øje vil se ligheden med denne Super Bowl reklame fra Google.

  • Mobil, Webanalyse

    Nu er der iPad besøg på danske websites

    Apples iPad kom på gaden i USA i lørdags. Selvom den først ventes til salg i Danmark til sommer er der, ganske som med iPhonen, entutiaster, der allerede har fået den og begyndt at bruge den. Således er de første besøg er begyndt at tikke ind på danske websites. Hvis du selv vil tjekke om […]

  • Online marketing

    Nye forventninger til marketingafdelingen

    I nogle virksomheder er det allerede en del af kulturen andre steder kommer det helt sikkert på dagsordnen over de næste 12-18 måneder. Nemlig at marketingafdelingen skal være en endnu tættere del af kerneforretningen. Det betyder bl.a. at der skal arbejdes målrettet med at optimere marketingkroner således, at virksomheden får mest mulig ud af investeringen i […]